21. prosince 2013

Pomazánka z avokáda



Tímto receptem vás asi moc nepřekvapím, ale... Věděli jste, že je avokádo ovoce? Já se dobrovolně přiznávám, že až do dneška ne. Hledala jsem nějaká moudra, která bych mohla použít při psaní dnešního článku k receptu a toto zjištění mě překvapilo. Trapas - jak jsem stará, tak jsem...ehm...člověk se stále učí!

Strom, na kterém avokádo roste a který u nás najdete naprosto všude, se jmenuje hruškovec přelahodný. Ten název žeru!

A nejen název. Avokádo je u nás doma jednou z nejoblíbenějších snídaní, školní svačinou, rychlou večeří. Překvapivě jeho nejjednodušší úprava vyhrává na plné čáře! K tomu konvice horkého čaje (nejlépe s yzopem) a na plynovém hořáku do křupava opečená pita.


Třeba je pouze:

avokádo (bez toho by to asi opravdu nešlo - nepokoušejte se jakkoliv nahrazovat)

citron

sůl

olivový olej


U avokáda vybírejte pouze zralé plody, které jsou na omak příjemně měkké a pružné. Osobně mám nejraději ty z hrubým povrchem. Na oko sice žádné krasavice, zralé plody mají téměř černou barvu, ale dužnina je opravdu dokonale máslová a chutná. 

Avokádo rozřízneme, odstraníme pecku, vydlabeme a vidličkou rozmačkáme. Dochutíme citronovou šťávou a solí. Na talířku přelijeme olivovým olejem. Podáváme s pitou! A talířek oliv je také dobrou volbou.

Do pomazánky můžeme dále přidat najemno pokrájenou cibuli a uvařené vajíčko. 





Žádné komentáře:

Okomentovat